Tabor mladih alpinistov v kopni skali – Kamniško sedlo

Pogled na sedlo in naš bazni tabor.

Od 22.6. do 25.6. je na Kamniškem sedlu potekal tabor mladih alpinistov v kopni skali. Tabora se nas je udeležilo 13 tečajnikov oz. mlajših pripravnikov in 7 inštruktorjev iz različnih odsekov. Z našega ferajna sva se tabora udeležila, Ana Kern in Matej Vesel.

Zbor je bil sklican za četrtek popoldne pred domom v Kamniški Bistrici. Ko smo se vsi nabrali in na hitro predstavili iz katerega ferajna prihajamo smo z velikim veseljem oddali naše težje nahrbtnike na tovorno žičnico in se zapeljali na Jermanco, od koder smo v dobrem tempu mahnili proti sedlu. Ker je bilo že kar pozno popoldne in soparno je kratek počitek na Pastircih povrnil ravno prav sape da smo čim hitreje prebili še zadnji del poti do koče.

Vodja tabora Janez Toni nas je po nastanitvi lepo pozdravil in predstavil inštruktorje ki nam bodo tekom vikenda predajali znanje in nam predstavil plan kako se bomo lotilo sten v Brani in Planjavi.

Razdeljeni smo bili v naveze tako da iz istega ferajna nismo plezali skupaj ampak smo se malo pomešali med sabo. Ana je stopila v navezo z Matjažem(ČAO), jaz pa z Blažem(ČAO). Vsak dan smo dobili novega inštruktorja. Že v petek zvečer so inštruktorji povedali kaj se bo plezalo naslednji dan tako da je bila prva »domača« naloga študija smeri.

Študiranje smeri za naslednji dan.

Za petek sta Ana in Matjaž z Marjanom Kozole plezala Zgornji steber v Brani, jaz in Blaž pa z Jankom Oprešnik (Zumbo) Svetelove v Planjavi. Zgodaj zjutraj v petek smo si po zajtrku še ogledali stene in poskušali najti naše vstope ter potek smeri, nato pa kar urno pot pod noge in plezat.

ANA: »Tečajnika sva plezala izmenično, inštruktor pa naju je sproti poučeval kako pravilno namestiti vmesna varovala. Stena je bil primerna za uporabo klinov, zatičev, metuljev in trikov zato sva tečajnika iz smeri izstopila polna novega znanja.«

Pridno poslušanje in prejemanej znanja.

MATEJ: »Na vstopu smeri smo si vzeli malo časa da sva z Blažem naredila sidrišče. Nato smo na sistem »vlakca« začeli z plezarijo. Z Blažem sva izmenično plezala kot druga in vmes poskušala najti najboljša mesta za postavljanje varovanj. Sama smer je ponudila lepe kamine in plate, za sestop pa še kar dolg abzajl.«

Zumba na štartu Svetelove.
Varovanje v teku…

Po povratku v kočo je sledila analiza ture, kar je bilo vsak dan ko smo se vsi zbrali po turi. Pri analizi smo imeli besedo tečajniki. Vsak izmed nas je povedal svoje izkušnje, nova pridobljena znanja in kaj bi v prihodnje mogoče naredil drugače.

Ker so bilo za petek popoldne napovedano poslabšanje smo dan zaključili z predavanji inštruktorjev. Matej Balažič in Marjan Kozole sta imel temo priprava ture. Na kratko povzetek vseh faz na kaj rabimo biti pozorni ko planiramo neko plezalno turo(kam, kdaj, s kom, na kakšen način, koliko opreme, itd…), nato pa je predavanja zaključil Zumba z temo tehničnega plezanja. Tu se je malo bolj obrazložil kaj pomenijo ocene od A1 do A5, in kaj to pomeni dejansko v smeri. Po predavanjih je še malo stekla debata na splošno o razvoju in spreminjanju alpinizma pri nas in po svetu.

Pridno poslušanje predavanja

Za konec pa še napotki za naslednji dan. Dodelitev novih instruktorjev in izbira smeri.

Sobotno jutro se ni začelo ravno najlepše kajti megla in veter čez noč nista pojenjala. Cel dan smo bili nekje na robu megle z konstantnim vetrom. Temperature seveda temu primerne.

ANA: »V soboto sva s soplezalcem plezala z Jankom Oprešnikom – izkušenim gorskim vodnikom. Odpravili smo se v poševno zajedo v Planjavi. Tokrat smo plezali v »vlakcu«. V prvem raztežaju sem se borila z izbijanjem klinov, ki je vstavil moj soplezalec. Priznam, da sem pridobila kar nekaj žuljev preden sem pokukala na vrh prvega raztežaja. Ker nam je močan veter pošteno nagajal, smo se odločili, da po hitrem postopku splezamo na vrh smeri. Na vrhu smo srečali še drugo navezo. Skupaj smo namestili vrvi za spust. Za sestop iz smeri smo naredili 5 spustov po vrvi. V koči smo se pogreli od vroči joti, nato pa smo dan preživeli ob igranju družabnih iger.«

Čakanje na boljše razmere gre hitreje ob družabnih igrah.

MATEJ: »Za soboto je bila izbrana za naju z Blažem smer Y v Planjavi, inštruktor pa Marjan Kozole. Prvi cug sva plezala sama, Marjan pa je zraven malo usmerjal kje so dobra mesta za postavitev varoval. Zaradi vetra pa se je na drugem cugu raje navezal in odpravil naprej namestiti vrv. Sama smer je ponudila res lepo plato zraven dolge zajede. Zaradi močnega vetra smo izbrali desni krajši izstop, kjer smo se srečali z navezo Ana-Matjaž-Zumba. Skupaj smo z 4 vrvmi naredili hiter sestop in povratek v kočo. Seveda po kosilu analiza in ker je bila ura šele 3 popoldne se je bilo treba odločiti ali bi padla še kak smer ali pa druženje v koči. Seveda je bil veter kar močen dejavnik pri odločanju ampak jaz sem se odločil za zajedo v Brani. Z Marjanom sva po partijo šaha, hitro stekla do vstopa. Prvi cug je šel Marjan, drugega je pa meni prepustil. To je bil moj prvi raztežaj v ne-navrtani smeri (ja malo drugače kot pa frikanje 😊). Ker je bila pred nama ravno v prečki že ena naveza se je Marjan odločil da bova kar po kaminu naravnost obšla prečko in celo zajedo. Tako da sta raztežaja postala kar nekje V+/VI(moja ocena). Zadnji raztežaj sva se pridružila orisani smeri ravno pred izstopno plato. Cela smer je bila lepo v zavetrju, ko se pa dvigneš ven iz izstopa naju je pa skoraj odpihnilo. Hiter povratek v kočo na kratko analizo.

Še malo pa bo izstop iz Zajede v Brani. Pred mano samo še plata.
Analiza dneva

Za konec dneva pa ponovna menjava inštruktorjev za naveze. Ker sta bila za nami že 2 plezalna dneva smo imeli samo možnost si izbrati smeri kaj bi želeli plezati. Po izbrani smeri, in preučevanju vodnikov, smo si še tečajniki med sabo izmenjali izkušnje in napotke za izbrane smeri.

Nedelja se je začela z soncem in rahlim vetrom. Prava milina napram soboti. Hiter zajtrk in že grizemo pot pod nogami do vstopov.

ANA: »Zadnji dan smo plezali z inštruktorjem Janezom Tonijem. Plezali smo v zajedi Brane. Smer nam je postregla z odlično skalo, nekaj že vstavljenimi klini in dolgo zračno prečko.«

MATEJ: »Za zadnji dan sva si izbrala poševno zajedo v Planjavi. Novopečeni inštruktor Andrej Jež nama je čisto prepustil plezanje in je bil zraven samo za nadzor da se dela vse kot se mora. Tako da sva to smer preplezala čisto sama. Za povratek pa spet abzalj po isti poti kot prejšnji dan.«

Drugo sidrišče v Poševni zajedi.
Srečanje dveh navez.

Povratek v kočo in pakiranje robe za povratek v dolino. Še pred tem pa martinčkanje na soncu pred kočo. Izvedli smo še konkretno analizo celotnega tabora kjer smo podali svoje mnenje in izkušnje, vtise in nova pridobljena znanja.

Če povzamem na kratko vse skupaj, tabor na Kamniškem sedlu je odlična izkušnja ki jo priporočam vsem tečajnikom in tudi mlajšim pripravnikom ki si želijo osvežiti in pridobiti nove izkušnje in navezati nove stike z dobrimi ljudmi.

Posebna zahvala pa gre seveda vodji tabora in vsem inštruktorjem za prijaznost in pripravljenost pomagati in razlagati ter odgovarjati na 1000 in 1 vprašanje.

Plezane smeri:

Ana – Matjaž- Marjan: Zgornji steber 160m | IV/ III

Janko – Matjaž – Ana: Poševna zajeda 110m | IV/III

Janez – Ana – Matjaž: Zajeda 140 m | V-/IV

Matej – Blaž – Andrej: Poševna zajeda 110 m | IV/III

Blaž – Matej – Janko: Svetelove 170 m | III+

Matej – Blaž – Marjan : Y smer(desna varianta): 155m | II-III/(I)