San Martino di Castrozza 2.8.-6.8.

Končno tura, da je bil fotoaparat nadpovprečno aktiven in dogajanje dovolj zanimivo, da je vredno spisat objavo. V nedeljo popoldne, po nakupih futra v Lidlu, neuspešnem iskanju magnezija in brihtanju po fantovšni, naju doma pobere Uroš s Klaro, medtem se nam pridruži še radolčan Nace Vreček. Napolnimo avto in odrinemo proti Italiji. Na željeni cilj prispemo v poznih večernih urah tako, da samo postavimo šotore in se zavijemo v spalke. Tekom poti študiramo vodničke in pade odločitev, da naslednji dan osvojimo Cimo della Madonna. Ker smo še brez zemljevida, smo zjutraj v rahlih dvomih, kateri je naš vrh in kako priti do njegove stene. Na srečo se izkaže Uroš s dobrimi orientacijskimi sposobnosti in že smo na koči Rifugio Velo della Madonna. Z Urošem se po ferati odcepiva na raz po katerem poteka smer Spigolo del Velo. Jakob in Nace pa nadaljujeta pot po grapi do smeri Casa Beatrice. Na vrhu zavitem v tančice se zopet srečamo in skupaj sestopimo, do koče kjer izmenjamo par besed s hrvaškim kuharjem in oskrbnico iz Lastova.

Naslednji dan se zaradi poznega jutranjega vstajanja in deževne večernopopoldanske napovedi odločimo za plezanje v bližini prelaza Passo rolle v JV steni Tognazze. Preseneti nas dobrih 200 metrov velika stena, za katero predvidevamo, da je granitna. Kasneje se izkaže, da smo bili v zmoti, saj je stena iz porfida, ki je po lastnostih zelo podoben bratu granitu. Jakob in Nace sta se podala v legendarno in prvo preplezano smer v steni Grand Diedro. Med plezanjem po odsekanem kotu, prečki smrti in platah s specifičnimi pokami pa jima je pogled vsekozi uhajal na njuno desno stran, kjer se nahaja smer legendarnega lokalnega matadorja Monolota. Nekateri odseki Manolotove mojstrovine na prvi pogled zgledajo nemogoči, vendar sta odločena da se ob naslednji priliki tudi sama preizkusita v njej. Kljub temu, da je Jakob po padcu v prečki le to uspel preplezati prosto jima je prosta ponovitev ušla iz rok po oceni v najtežjem raztežaju (9-). Časa za vračanje ni bilo saj so se nad Tognazzo nabirali temni oblaki. Po splezani smeri Flower Power z Urošom z vrha spodbujava drugo navezo, a le do prvih dežnih kapelj nato jo hitro pobriševa do avtomobila v upanju, da se nama ne bo potrebno vračati. Jakob in Nace brez velikih težav zmoreta še zadnji zug v zahtevnih razmerah z dežjem in sodro, ter se nama čisto premočena pridružita v toplem avtomobilu.

Ker je Jakob prejšnji dan premočno zataknil edinega sploh uporabljenega frenda in zaradi premočene opreme, se zopet odpravimo v Tognazzo. Po rešenem frendu Jakob in Vreček napadeta smer Andrea Mancini, nama z Urošem pa se pridruži še Klara v smeri Jolly Roger. Prva naveza nas krepko prehitri zato v zadnjih cugih izkoristim pomoč od zgoraj 🙂 v obliki štirka in zapustim trojčka. Malo za menoj izplezata tudi Uroš in Klara.

Kljub temu, da se zopet odpravimo spat precej pozno (4ure spanca) se še isti dan odpravimo višje v gore in sicer do koče Pradidali, do katere stabanimo 1000m višinske razlike v uri in pol in s tem več kot prepolovimo čas dostopa. Zato si privoščimo v koči še celo skledo kave in se po posvetu s oskrbnikom odpravimo vsak v svojo smer. Z Urošem se odpravivo pod Cimo Canali, ki je oddaljena le nekaj sto metrov stran. Nace in Jakob pa čez sedlo pod steno Cime Imnik. Tudi nevšečnosti med vzponom in siten sestop ne morejo pokvariti izrednega plezanja v superkompaktni in sila lepi  liniji. To pa ne velja za drugo navezo saj je bila skala kljub oceni 5zvezdic zelo krušljiva in tudi sama smer noben presežek. Pri koči se zopet srečamo in skupaj odrinemo proti dolini, pospravimo robo v kempu in se v poznih večernih urah opravimo proti domu.

Dolomiti so nas prevzeli in zagotovo se vrnemo plačati še neporavnane račune!